Obres editades

Tendències (monòleg, primer per a una actriu dona, a continuació per a una actriu dona trans)

Any de creació: 2007 (31 de juliol de 2007 – 27 de febrer de 2008)
Any de publicació: 2010 (setembre)
ISBN: 978-84-89826-68-7
Format: 57 pàgines; 24 cm
Editorial: Onada Edicions (Benicarló)

Sinopsi: En una obra estructurada en tres parts (I. Mapamundi, II. Supervivència, III Amor), una dona asseguda a una taula es disposa a berenar un suís, i ens ofereix una llarga reflexió sobre temes contemporanis.

Comentaris: l’obra neix per, altra vegada, la decepció en l’amor i per la constatació de les injustícies i de la incomprensió social, de la desafecció i inapetència d’un món capitalista, espanyolista, i frívol.

Aspectes LGTBI: dona trans (personatge que interpreta la repetició del monòleg, en un exercici de comparativa d’interpretació teatral i de legitimació i d’equiparació/aproximació entre una dona i una dona trans.)

Reculls de premsa:
de Xavier Diez
de Ramon X. Rosselló

Premis o mencions: constitueix una de les 4 obres finalistes del XVI Premi Recull de Teatre ‘Josep Ametller’ (2009).


Paumanok (en indi la llarga illa, teatre breu, per a càstings)

Any de creació: 2008 (15 – 16 d’agost)
Any de publicació: 2008 (desembre)
ISBN: 978-84-89826-68-7
Format: 3 pàgines (p. 69-71); 17 cm
Editorial: AADPC-Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (Barcelona)

Sinopsi: Una noia que ha perdut la feina no sap com comunicar-ho a la seva àvia: l’àvia lluita contra el món i la seva vellesa (com si fos una aventurera en una selva salvatge i cruel), la néta ha de lluitar per tirar endavant. La néta assaja el possible parlament que ha de dir-li a la iaia i
recorda els fets quotidians de l’àvia a la residència on viu.

Comentaris: El volum núm. 78 de la col.lecció Teatre-Entreacte, titulat Monòlegs per a audicions, inclou textos breus per a càstings dels autors (22): Aymar, Batlle, Barra, Be, Blanchet, Bruch, Buchaca, Cabré, Cavallé, Clemente, Faura, Óscar González, Guix, Isart, Mallol, Josep Maria Miró, Pau Miró, Molins, Sarrias, Esteve Soler, Tornero, Veiga.

Aquesta peça de teatre breu constitueix un homenatge a la vellesa i a la particularitat humana. També a Agustí Bartra, a la lluita contra la precarietat laboral i a lluita en l’exili. De fet, està inspirat i s’escriu com a homenatge a la meva àvia (Pepita Esteve Galés).

Aspectes LGTBI: dona bisexual (personatge que fa el minimonòleg).


La carmanyola del dilluns (teatre breu, infantil)

Any de creació: 2006 (6 de juliol – 4 d’agost)
Any de publicació: 2006 (octubre)
ISBN: 84-89826-53-6
Format: 10 pàgines (p. 76-86); 17 cm
Editorial: AADPC-Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (Barcelona)

Sinopsi: Aquesta peça de teatre breu vol que els nanos s’ho passin bé fent teatre, tota la classe, sota la direcció de la profe. Jugarem a “fer de pares i mares” i per la nit s’acabarà menjant marisc!

Comentaris: El volum núm. 65 de la col.lecció Teatre-Entreacte, titulat Dramatúrgia al País de les Meravelles, inclou textos breus per a infants (espectadors o bé actuants) (14): Aymar, Bruch, Cabré, Cavallé, Clua, de la Maza Cabrera, Faura, Isart, Jaumà, Miró, Gemma Rodríguez, Tornero, Gerard Vàzquez, Veiga.


Senyoreta Ella (drama)

Any de creació: 2001 (acabada el 23 de juny de 2001; revisada el febrer de 2005)
Any de publicació: 2005 (setembre)
ISBN: ISSN 1134-7643
Format: 33 pàgines (p. 59-92); 22 cm
Editorial: AIET-Associació d’Investigació i Experimentació Teatral (Barcelona).

Sinopsi: Una dona bellíssima i despòtica juga a seduir homes i dones per demostrar la debilitat pròpia de tots ells; però també per oblidar el propi desengany amorós.

Comentaris: revista Assaig de Teatre núm. 47, de setembre de 2005. Títol del volum: “El teatre no aristotèlic”. Parlem de l’amor, del difícil que resulta conservar-lo, de la decepció amorosa, de l’amor com a única eina solucionadora però també, en la mala gestió emocional, com a font de ràbia i crueltat o bé d’apatia.

Aspectes LGTBI: dona bisexual (la protagonista, la Senyoreta Ella), dona trans (personatge: Home 6).


Model C3PO-2003 (teatre breu)

Any de creació: 16-17 de desembre de 2003
Any de publicació: 2005 (març)
ISBN: 84-96366-18-9
Format: 10 pàgines (p. 93-102); 17 cm
Editorial: Arola Editors (Tarragona)

Sinopsi: un subjecte assegut (la ciutadania catalana) és interrogat i molestat per un catalitzador; un tercer personatge (Allò callat, la nació catalana, oprimida; les explosions personals per injustícies) explota una crítica a la societat actual i acaba mig crucificat, pendent d’una (reclamada) actuació d’urgència.

Comentaris: El volum 25 de Teatre a part, titulat Dramaticulària, inclou peces breus dels autors (18): Argüelles, Batlle, Cabré, Capellà, Casas, Cavallé, Cucurella-Jorba, Isart, Malgrat, Mestres, Molins, Moya, Rufas, Rumbau, Sàrrias, Sirera, Tur, Jaume Vidal Alcover. Teatre simbòlic: la nació catalana oprimida, les urgències, la valentia i la cobardia, valor simbòlic de l’element aigua (vida, purificació, allò sagrat o vital, regenerador, estimulant).


No es preocupi (drama)

Any de creació: 2002
Any de publicació: 2004 (agost)
ISBN: 84-89826-39-0
Format: 84 pàgines.; 17 cm
Editorial: AADPC-Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (Barcelona)

Comentaris: col.lecció Teatre-Entreacte, núm. 52. Macroteatre (molts personatges).

Temàtica: el càncer de pit, el patiment/desgast de la gent que estima i envolta el malalt, superació dels ensurts de la vida, l’esperança mou muntanyes.


Vainilla (drama)

Any de creació: 1998 (acabada el 27 de gener de 1998)
Any de publicació: 2001 (novembre)
ISBN: 84-95134-72-7
Format: 58 pàgines.; 17 cm
Editorial: Arola Editors (Tarragona)

Sinopsi: la Sara, d’uns vint-i-vuit anys, una universitària que estudia i col·labora en un taller de restauració pictòrica, està secretament enamorada d’una dona a punt de casar-se; també viu com pot, en una Barcelona dels anys noranta.

Comentaris: volum 12 de la col.lecció Teatre a part. Obra costumista (força autobiogràfica) dels temps actuals, la dificultat d’emancipar-se del jovent, la vida a la Barcelona quotidiana, la ingenuïtat com a eina que afavoreix la convivència en societat i l’alegria, la intuïció, la telepatia dels cors en sintonia amorosa, el destí amorós, l’amistat, elogi dels bons professors.

Aspectes LGTBI: jove lesbiana (protagonista); parla de l’amor que sent per una dona com si es referís a un home per dissimular la seva preferència sexual i una certa lesbofòbia interioritzada.

Recull de premsa:
de Francesc Foguet

Premis o mencions: Premi Joaquim M. Bartrina (2000) (Premis Reus, 1a convocatòria).